:: aku hanyalah seorang manusia yang masih bertatih mencari ilmu Allah yang sgt luas.. kalau ade silap dan salah sila KOMEN yer..Kongsilah Ilmu Walau Sebesar Zarah ::

Monday 12 November 2012

1st time memanah


     السلام عليكم
          بسم الله الرحمن الرحيم




Dah lame nak try sukan memanah ni,,last2 tercapai gak hasrat di hati ni.. Alhamdulillah diberi peluang untuk cuba sukan memanah ni kat kolej,, 1st time belajar cara2 nak memanah..rupa2 nya susah gak prosedur nye.. ingat ke main tarik and lepas je anak panah tu.. huhu

memanah ni bukan calang2 sukan gak, sebelum diberi peluang untuk cuba memanah,, kena pamping dulu,, ikut jelah aturan nye,, sambil pamping tu kena cuba belokkan tulang lengan,, part ni agak susah la bagi aku yang baru kali pertama,,, kena belokkan lengan tu sebab nanti nak angkat busur, kena belokkan tulang lengan, actually aku pon x taw kenapa kena wat camtu,, tak sempat nak tuntut ilmu sampai habis hari tu...mungkin nak bagi stabil kot.. hee

lepas pamping baru la dapat try memanah... rupa2 nya nak tarik anak panag tu bukan guna tulang lengan tapi guna tulang kipas ( belakang bahu ), lepas tu tulang kat tapak tangan plak kena lurus dan bahagian hujung jari plak kena cangkuk untuk tarik anak panah.. banyak involve tulang.. serius kekok sangat.. mase tarik anak panah,, fuhh susah gak..tp try untuk fokus pada titik tengah board yang kaler kuning tu.. tp apakan daya.. dapat garisan paling luar je... itu jela yang cek mampu..



sebenarnye nak try beberapa anak panah lg..tp disebabkan latihan bola tampar dah nak start. terpaksa lah aku pergi membawa diri..

Tapi serius best sgt leh try sukan ni.. insyaAllah ade mase,, aku akan turun dan semoga aku terpilih untuk mewakili kolej dalam sukan ni dalam SUKMUM..hopefully.. i'll try my best.. buat mase ni aku fokus untuk sukan yang memang aku jadi 'main player' iaitu bola tampar.

Kalah menang adat permainan.. yang penting puas hati. =)

Sebenarnye sangat teruja untuk masuk sukan memanah. Rasa bangga sebab dapat cuba sukan yang Rasulullah dan tenteranya selalu berlatih untuk perang.  

k wassalam
senyuuummm sokmo deh =))

1 comment: