:: aku hanyalah seorang manusia yang masih bertatih mencari ilmu Allah yang sgt luas.. kalau ade silap dan salah sila KOMEN yer..Kongsilah Ilmu Walau Sebesar Zarah ::

Sunday 22 March 2015

Bahaya sering bertukar-tukar produk kecantikan

Assalamualaikum

Sekarang ni dah terlalu banyak produk2 kecantikan kat pasaran kan. Ada yang menjanjikan gebu dalam masa 7 hari, halus dalam masa 3 hari, putih dalam masa sehari dan macam2 lagi. Pening nak pilih yang mana. Konfiusssss.......


Sape konfius? Kite satu geng. Dulu saya macam ni lah, Asyik tukar2 produk sebab pakai yang ni tak jadi, pakai yang tu tak jadi. Dalam keghairahan kite duk try macam2 produk tu,, kadang2 ada jugak yang tersilap langkah terpakai produk yang ada merkuri atau hydroquinon. Iyelah, mane lah kite taw kan ade bahan2 tu sebab bukan owner produk tu akan announce pon. Kalau die cakap ada bahan kimia tu, dah sah2 kite tak nak beli. Ye dakkk. Kalau beli jugak tu tak taw lah nak cakap ape. 

Biase nye, produk yang ade bahan kimia merbahaya seperti merkuri dan hydroquinon ni memang akan memberi kesan sepantas kilat kepada pengguna. Sekejap je boleh jadi putih gebu halus mulus fulus dan yang sewaktu dengannya. Dalam jangka masa yang singkat boleh jadi cantik. Tapi kite ade fikir ke kesan bahaya bahan2 ni dalam jangka masa panjang? Merkuri adalah bahan yang sangat carcinogenic di mana ia boleh menyebabkan kanser. Hydroquinon pula bertindak seperti bleach yang boleh menghakis kulit. That's why lah cepat sangat jadi putih. 

Kesan bahan kimia dalam produk kecantikan. (Gambar hiasan)


So, nanti lama2 dah tak jadi cantik dah malah semakin buruk pulak kesan daripada bahan kimia tadi. Lepas tu terpaksa tanggung kos rawatan kat hospital yang beribu-ribu, Padahal beli produk tu rm30 je. Sangat tak berbaloi kan. Nauzubillah.. jangan lah kite tersilap pilih produk ye. Tengok dulu bahan2 die, ade KKM ke x.. ade GMP ke x.. halal ke x.. 

Ok berbalik pada cerita konfius nak pilih produk mane tadi,. pengalaman saya setelah bertukar banyak produk sampai menyebabkan kulit saya sangatlah sensitif berakhir bila saya terjumpa produk ZARRAZ PARAMEDICAL dua tahun lepas. Alhamdulillah muka makin ok sekarang. Kawan2 and adik2 tegur makin ok daripada dulu. Zarraz ni memang bukan produk kecantikan biase yang ada di pasaran sekarang that's why anda tak akan jumpa produk ni kat mana2 farmasi atau kedai jamu. Sebab produk ni adalah bersifat paramedical. Ini adalah produk spa yang 100% natural, teksturnya lembut, dan merawat secara perlahan-lahan (ini bukan produk ajaib yang menjanjikan kulit gebu dalam masa 3 hari). 

Saya nasihatkan janganlah kita terlalu teruja untuk cantik dalam masa yang cepat tanpa fikir kesan pada masa akan datang. Biarlah kita cantik secara perlahan-lahan tetapi 100% selamat dan natural. Produk Zarraz ni lah yang akan menyembuhkan kembali kulit kite yang telah terkena merkuri dan hydroquinon sebelum ni. 

Hanya inilah satu-satunya produk yang menjadi dengan saya dan akan kekal setia bersama Zarraz. Inshaa Allah. Kepada yang masih lagi konfius tengah cari produk apa yang sesuai dengan kulit, try lah Zarraz paramedical ni. Inshaa Allah tak rugi. 

Ini adalah packaging terbaru zarraz. 


Setelah 2 tahun pakai produk zarraz ni, sekarang baru rasa konfiden nak promote kat orang sebab dah tahu keberkesanan produk ni. Saya memang jenis yang kalau tak menjadi, takkan promote kat orang. So, saya jadi agent Zarraz sekarang. Untuk info lanjut tentang pengalaman saya dan tentang produk2 zarraz ni, Whatsapp saya di 013-9585 104. Boleh la borak2 lagi. Jangan risaw saya takkan paksa anda beli. Hanya berkongsi pengalaman dan pendapat. =) Nak pilih atau tak tu hanya terletak pada keputusan anda. 

Kepada yang belum baca review penuh saya tentang produk zarraz, sila klik sini

Wassalam. 



No comments:

Post a Comment