:: aku hanyalah seorang manusia yang masih bertatih mencari ilmu Allah yang sgt luas.. kalau ade silap dan salah sila KOMEN yer..Kongsilah Ilmu Walau Sebesar Zarah ::

Wednesday 19 September 2012

Senyumlah Sokmo


السلام عليكم
 بسم الله الرحمن الرحيم

senyumlah senyumlah ahhaiii cek mek molek ~~~~ 

saje je nak cakap..
sebenarnye.........
sebenarnye kannnn.... 
kannn,,

SAYE SUKA TENGOK ORANG SENYUM

tak kire la sape,,
dimana
bila
bagaimana..
asalkan senyummm,,,
lagipon senyum ni kan sedekah..
jom bersedekah. =)))) 

senyuman ni memang sangat diperlukan..
especially masa aku tengah stress or sedih,,
bila tengok orang sekeliling aku senyum..
tu pon dah cukup kuat untuk mengubati kesedihan aku.
dan membuat aku senyum semula. 
walaupon orang yang senyum kat aku tu tidak dikenali,, 

contohnya hari ni,, setiap kali aku berselisih dengan rakan se hostel aku,, ( girl je )
sume senyummm,,
rasa happy tetibe wujud dlm hati ni,, haha

ermmm,, ajaib nye senyuman ni kan! 

dulu aku pernah rasa sangat sedih,
biasenye aku aku akan terperap je dalam bilik kalau sedih,
tapi hari tu tetibe je rase nak keluar and aku pergi satu karnival kat U aku.
aku berjalan tanpa tujuan, 
aku lihat semua orang di sekeliling aku,
gembira, ketawa, senyum
their happiness makes me happy.
walaupon mereka gembira bukan bersama aku,
tapi tempiasnya turut dirasa,, 
then, pelik bin ajaib nye aku lupa yang aku sedang sedih..

maybe aku lebih suke tengok orang sekeliling aku gembira berbanding diri aku sendiri..
senyuman orang sekeliling aku lebih penting bagi aku. 
contohnya senyuman family aku, kawan2 aku, 
senyuman  mereka sangat penting bagi aku. 

selama ni mungkin kita tak perasan bahawa senyuman kita sebenarnye mampu untuk mengubati kesedihan seseorang tanpa kita sedar. 
so start dari sekarang, 
" cuba untuk senyum walaupon senyum kepada orang yang tak dikenali. "
statement di atas tidak sesuai untuk yang berlainan jantina. hehe,





see? 
happy kan tengok semua orang senyum. 
semoga keluarga and family aku akan terus senyuummmm n happy sokmo..
insyaAllah..ameen 


No comments:

Post a Comment