:: aku hanyalah seorang manusia yang masih bertatih mencari ilmu Allah yang sgt luas.. kalau ade silap dan salah sila KOMEN yer..Kongsilah Ilmu Walau Sebesar Zarah ::

Thursday 18 October 2012

My baby nex


السلام عليكم
 بسم الله الرحمن الرحيم

pada 14/10/2012, tepat jam 3 petang.. tibanya sebuah skuter suzuki nex berwarna pink lembut di kolejku.. teruja, gembira, cemas, sume ade.. terima kasih kepada ayah sedare ku yang susah payah membawa skuter tu daripada Cheras. Alhamdulillah selamat sampai. 

start daripada 14/10/2012....
Alhamdulillah, perjalanan aku untuk kemana-mana menjadi semakin mudah, cepat, pantas, dan efisien. 

of course lah sebelum guna skuter tu, umi dan abah pesan buat solat hajat untuk keselamatan sepanjang menggunakan skuter. Alhamdulillah solat hajat sudah pon aku tunaikan secara persendirian, aku juga ade minta bantuan tok imam kolej aku untuk buat solat hajat jugak. Setelah berdoa, aku berusaha menjadi pemandu yang berhemah, dan selebihnya aku tawakal pada Allah. InsyaAllah semuanya selamat. 

Di kesempatan ini, inginku mengucapkan jutaan terima kasih pada abahku yang tersayang, kerana menghadiahkan aku skuter ni, 
" abah,,Farah guno skuter ni wat blaja.. timo kasih abah.. " <3 <3
" farah jago skuter ni molek2 deh " hehe

ni la baby baru ku,,, pinky betol ! dah tak banyak pilihan, nk wat camne.. ade kaler putih, hijau n pink je. tapi kalo ade banyak pilihan pon,, kemungkinan besar aku pilih kaler pink jugak..hohoho

syukur sangat dengan pemberian ni. Alhamdulillah. 

ok lah, 
stakat ni je dulu.. takde idea lagi nak update blog tajuk ape sebenarnye sebab sangat serabut dengan test yang bertimbun-timbun. semua berkumpul pada tarikh yang same yakni 24/10/2012.. 
semoga dipermudahkan segala urusan oleh Allah.. insyaAllah.. ameen.

senyuuummmm sokmo =))) 
btw, awat skema bebenor ayat aku dalam nih.. huhu.. pape jela,, ayat ni keluar ikut mood jugak. 

4 comments: