:: aku hanyalah seorang manusia yang masih bertatih mencari ilmu Allah yang sgt luas.. kalau ade silap dan salah sila KOMEN yer..Kongsilah Ilmu Walau Sebesar Zarah ::

Friday 20 July 2012

1 Ramadhan..

Assalamualaikum wbt
Bismillahirrahmanirrahim..

1 Ramadhan telah bermula... dah set ke target2 yang ingin dicapai pada bulan yang mulia ni? semoga berjaya ...harap2 Ramadhan kali ini lebih baik drp Ramadhan yang lepas ye..JOM same2 upgrade IMAN kita...InsyaAllah..

Alhamdulillah semalam kami sekeluarga telah mengadakan majlis membaca Yasin di rumah... majlis berjalan lancar dan ramai yang datang untuk memeriahkan majlis ni.. mcm biasalah kalau nak buat ape2 majlis..kami sekeluarga masak sendiri..gotong royong beramai-ramai.. rasa happy sgt walaupun letih... ade yang membakar ayam,,memasak daging gulai...buat air oren,,kemas rumah,,basuh pinggan.. n mcm2 lagi.. takde la rasa penat sgt sbb semua kerja dibuat ramai2,, sama gembira sama penat.. =)))

Alhamdulillah kami masak memang cukup2 dengan tetamu yang datang.. so,,takdela yang membazir kan..

yang menyayat hatinye.. kawan2 umi aku yang x pernah knl aku tanye... "yang ni tingkatan brape ye?'' aku------->> eh tak makcik,saye blaja kt UM..hehe....
" ooo yeke,,nampak macam sama besar je semua "
ok,, tahulah ak kecik...  haha.. ataupun adik2 aku yang terlebih besar ( tak nak mengaku )
ermmm,,takdela menyayat hati pon sebenarnye..sajeje..rasa nk tergelak ade la.. btw,, happy jgk dapat2 kenal ngan semua kawan2 umi aku semalam..
almaklum lah...aku jarang balik rumah..n kalo balik pon,, jarang bebenor keluar..

yang betol2 menyayat hati sebenarnye..............................
kucingku, che putih telah meninggal tadi... =(((
sedih sgt.. walaupun aku tak suka sgt pegang kucing sbb bulu die mudah gugur..
tapi aku sayang kt che putih sbb die dh lame ngan keluarga kami..
dah lame die sakit.. x lalu makan,,,so badan die jadi kurus tak bermaya..
semalam die naik atas rumah..meninjau persekitaran rumah,,pastu tgk semua org.. itu tanda die nak mati kot... dah sampai ajal.. redha jela..

ok,takpelah.. yang dah pergi jangan dikenang....huhu

oh yaa,, semalam pergi terawih kan.. kami sekeluarga sampai lambat kt masjid sbb baru lepas buat majlis kan..so,kelam kabut...
terpaksa la duk kt beranda masjid..
amboi bising bukan main lagi budak2....susah aku nk khusyuk..
macam biasa la budak2 laki..time solat..kalo tok imam sebut amin.. bukan main kuat lagi dorg sebut "AAAAMMIIINNNNNN "
macam bertanding sape paling kuat plak.. sabo je aku  +__+
lepas tu,, mase solat... main batuk sabung menyabung plak..alahai..
bunyi ehemmm3 sahut menyahut...
sabo je aku..
tp nasib baik la..lepas kena marah kt pakcik mane ntah.. dorg balik.. lega aku.. XD padan muka beliau2 tersebut

sajeje tulis story sbb tataw nk update ape...almaklumlah sejak kebelakangan ni sangat lah busy.. huu

di kesempatan ini.. patik nak memohon seribu kemaafan jika ade yang tersinggung perasaan selama mengenali patik.. patik ni pon manusia.. kadang 2 ade membuat kesilapan tanpa sedar.. takpe2,,kalo patik ade buat salah..tegur je patik..sbb patik ni suka memberi nasihat dan juga suka menerima nasihat.. tp tegur scra private lah.. =))

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN YANG PENUH KEBERKATAN DAN KEAMPUNAN INI..
selamat beramal  ^__^



Assalamualaikum wbt
senyummmm sokmo...


No comments:

Post a Comment